Okänd växt

Ha! Blomdoft

Okänd ljusblå bänk erfaren av väder och vind.

Det luktade blomdoft lång väg och kändes mycket inbjudande att stanna en stund. En dag eller fler under 2 månader kommer jag att sätta mig där och lukta på blommorna som en Ferdinand. Ni vet, tjuren som sitter under eken. Den stora svarta tjuren som bestämde sig för att bara lukta på blommor och inte fajtas på arenan.

Att lukta på blommor behöver inte betyda att sitta still och göra ingenting. Kanske är det tvärtom – att uppleva – allt – i den stund jag sitter på bänken. Jag vill lukta på mina blommor – lika mycket bokstavligen som litterärt och i medvetandet. Dessutom veta om, att det jag utför har en betydelse – en funktion.

, , , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 02 september 2015 - 20:46

    Att lukta på blommorna är nog så viktigt. Det mår alla bra av.

  1. Chutney, skrutäpplen och september | Barbros Foto Blogg

Kommentera

