Med lätthet

Hela hösten har jag läst tung engelsk litteratur men även svenska, tjocka (pappers) tegelstenar. Böcker som kräver hela ens uppmärksamhet tar tid. Ett kapitel om dagen plus anteckningar. Det är som att sitta på skolbänken och förbereda en avhandling.:) Jo, jag gillar fortfarande att ”gå i skolan”.

Jag köpte en deckare från matbutiken för att koppla av med enklare läsning. Första bladet vändes igår kväll och efter stund kändes det som om orden strömmade i hastig fart. En skillnad mellan koncentration kontra underhållning.

Visuellt var det som att öppna dammluckor och vattnet rusar fram i ett dån och lämnar fuktighet efter sig.

  1. #1 av Macilane på 29 januari 2021 - 9:10

    Läser just en Baldacci. För mig som sitter i karantän tillsammans med min fru finns inte mycket annat som kan fjärma en från verkligheten mer än tv-filmer och deckare.d

    • #2 av Barbro på 30 januari 2021 - 10:44

      Baldacci är bra, lite torr i språket ibland. Har du läst Robert Ludlum eller Forsyth?

      • #3 av Macilane på 30 januari 2021 - 16:21

        OOOJAA! Det värsta är att jag har läst för många av dem, så det är litet svårt att få tag på e-böcker på de resterande (gråt,gråt).

      • #4 av Barbro på 31 januari 2021 - 11:13

        Ha, du är en riktig bokmal Macilane. Finns inte många kvar av de gamla uvarna som läser.:)

  2. #5 av Eaqhan på 29 januari 2021 - 12:48

    Tjusigt!

    Ha en fin helg!
    /Skvitt

    • #6 av Barbro på 30 januari 2021 - 10:45

      Här i söder lyser solen och har bjudit på -6 grader.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.