Alice nya infallsvinkel

2013-04-26-DSC_7368-3

Mitt Alter Ego, som är Alice i Underlandet finns i sinnet mer eller mindre även om jag inte alltid talar om henne. Den 25 mil långa bilresan till Halmstad gjordes idag. Den årliga tandundersökningen men också att ha kvar en referenspunkt till Halmstad. I trappen upp till högsta våningen, såg jag ljuset från solen leta sig in i den mörka trappuppgången medan hissen var på väg nedåt.

Precis där, upplevde jag ytterligare en förlikningen med mig själv. Conciliation – att försonas med det man inte kan få. Men det jag inte till fullo har förstått, är att jag vann något annat istället. En egenskap värd att slipa på som en diamant.

Bilkörningen var inte aggressiv mer målmedveten och även under retur resan till skåneland. Synnerligen bra resa med lätta, lite större steg än vanligt och med rak rygg.

, , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.