Insides affärer

Blinka, blinka lilla lampa…

Lampan sitter på en vägg inomhus, men reflekteras utomhus genom ett stort fönster, till en gul vägg. Lampan kan du hitta på ett matställe där jag åt en alldeles utmärkt biffsallad. Och såå himla god med lång eftersmak av goda och starka kryddor. I framtiden blir det ytterligare ett besök Ihsiri i Lund och så få kocken bjuda mig på en till sallad med kall biff och ris.

Jag brukar säga att någon bjuder mig på mat även om jag är fullt medveten om att en meny på ett matställe kostar pengar. Att bjuda behöver inte betyda att saker och ting är kostnadsfritt. Däremot betyder det i min värld, att någon serverar mig med en bra känsla. Och vad kännetecknar en bra service känsla i restaurangvärlden?

….fortsättning följer.

, , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 13 mars 2015 - 11:56

    Gillar verkligen denna minimalistiska reflektion. Biffsallad lät utomordentligt gott, något att komma ihåg.

    • #2 av Barbro på 14 mars 2015 - 11:15

      Tack så mycket för kommentar! :)

Kommentera

