Här och nu

När teori och praktik sammanfaller får jag några ögonblick av här och nu. Känslan var så psykisk stark att ingenting av världslig vånda kunde få mig ofokuserad inne i trädtunneln. Allén är inte konstgjord. Säkert bara framodlad under åren, för att alla människor som besöker Finstorp naturreservat ska kunna smyga där med sina fötter bland synliga trädrötter och löv. I här och nu finns inte dåtid och ej heller framtid. Det finns bara ett tidsflöde som kallas för här. Upplevelsen liknar djupmeditation, fast i rörelse.

, , , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 07 oktober 2017 - 17:10

    Underbart vacker bild.

  2. #2 av Jag på 07 oktober 2017 - 18:53

    Förstår känslan inne i tunneln. Och bilden andas det du kände, Ms Babs.

    • #3 av Barbro på 13 oktober 2017 - 16:00

      Jag har varit i Oslo mrs.J.

      Heder till dig mrs.J. för att du lystrade till min sinnestämning.

Kommentera

