Majorna i Göteborg

Jag har blivit biten av att bo på hostel och så även denna 3 nätters vistelse i Majorna. En gång när jag var i Finland sov jag utomhus under stjärnorna i en fördjupning på marken för att jag missade färjan till Stockholm. Vid ett annat tillfälle tillbringa jag natten utanför dörren till Centralstationen/Stockholm för att sista tåget råkade gå tidigare än väntat.

Och motsatsen! Ett femstjärnigt hotell i Oporto/Portugal kändes lyxigt på ett krystat vis. Det som störde mig var nog kyparen i vit jacka, som sprang omkring i matsalen mellan borden med en kaffekanna och hällde det i små koppar. Alldeles för små. Jag bad om större kopp men det fanns inga.

I princip kan du sova vart som helst, huvudsaken du sover gott. Hostel är ett bra alternativ i pris och service. Det enda du inte har är fri tillgång till egen toa och dusch men det finns lås på insidan av dörren.

Åtskilliga timmar med att sitta på olika bänkar både dagtid och kvällstid.

Sjöfartsmuseet fick tillgodo en diger rundvandring för priset av 40 riksdaler.

2 timmar hos Chateau Beirut med 12 olika rätter på menyn med lång eftersmak.

Saltholmen en eftermiddag.

Många timmars spretig färd med rälsbuss genom stadens innerkärna.

Ett antal timmar på en trevlig pub med lågmält brus och argentinsk tango spelad av liten grupp.

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 14 juni 2017 - 9:20

    Jodå, nog har det sovits lite här och var, bland annat i ett garage. Trevligt att du tog dig en tripp till Göteborg.

    • #2 av Barbro på 14 juni 2017 - 14:12

      Hur ung var du när du sov i garaget?

      • #3 av Jag på 14 juni 2017 - 16:21

        Haha, det var med hela familjen. Vi kom till Spanien till mina föräldrars hus och lyckades inte få upp dörren eftersom blomvattnaren hade låst extralåset som vi inte hade nyckel till. Det var på min dotters födelsedag förresten, hon fyller år i morgon.

Kommentera

