Bråten från kojan är bortforslad

Kommunen forslade bort trä-bråten av kojan från travbanan dagarna före Valborg. De tog bort även metall beslagen från björkarna. Det var således ingen dröm.

Jag kontaktade kommunen via mail den 1 april och det tog nätt en månad för dem att utföra uppdraget. Ja, jag känner mig nöjd. Nu närmaste veckorna är det odlingen som tar mest tid men lite längre fram i sommar tänkte jag göra iordning min plats vid ett träd längre in mot mitten av grönområdet.

, , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 04 maj 2017 - 13:46

    Bra jobbat. Men för en annan som bor i en hyfsat stor kommun, Örebro, låter det märkligt att få en egen plats i kommunen. Vi måste köpa kommunal mark. Brukar kosta skjortan. Kodos till dig.
    Önskar dig en fin kommande helg.

    • #2 av Barbro på 04 maj 2017 - 14:51

      …”låter det märkligt att få en egen plats i kommunen.”…
      Hur menar du då?

  2. #3 av Replicant Core på 04 maj 2017 - 14:52

    Står ju i kommentaren!

  3. #4 av Barbro på 04 maj 2017 - 14:54

    Min plats betyder helt enkelt att sitta invid ett träd. Handlar inte alls något köp eller liknande. Vet inte hur du läser meningen?
    Har inte du platser i skog och mark som du kan kalla för ”min plats”??

  4. #5 av Replicant Core på 04 maj 2017 - 15:00

    Jag läser ditt andra stycke och texten. Sedan om du refererar till något helt annat eller din historia.

    • #6 av Replicant Core på 04 maj 2017 - 15:03

      Tyvärr måste jag hålla mig till kommun mark eller privat ägt mark. Allt annat är så vitt jag förstår att inkräkta på annans mark.

  5. #7 av Jag på 05 maj 2017 - 8:10

    Låter ju toppen att betinget nu är avklarat! Hur ska du göra i ordning din plats?

    • #8 av Barbro på 05 maj 2017 - 10:09

      Jo mrs.J. det tog bara 5 månader att få det någorlunda färdigt. Mest nöjd med att kojan är väck.
      Jag tänkte bära med mig en sittdyna och sitta med ryggen mot ‘mitt’ träd.

      • #9 av Jag på 05 maj 2017 - 10:20

        Det låter som en bra plan, Ms Babs.

      • #10 av Barbro på 05 maj 2017 - 10:27

        Det är som Jönssonligan och Gösta Ekman säger – Jag har en plan.

      • #11 av Jag på 05 maj 2017 - 10:29

        Precis!

Kommentera

