Nä, jag tappa inte bort mig i vattentunna.

2017-01-17-dsc_7265

Min frivilliga sysselsättning en eller två dagar i veckan består fortfarande av rensningen på den nedlagda travbanan. Det är mycke bråte, jo. Det är som när jag började gå efter höft-op. så sa min min vän att ta det metodiskt i gåendet. Och det blir nog liknande tänk här. Ta det metodiskt i bråten bland spik, räfflad hårdplast, träbitar eller elkablar. så tappar jag inte bort mig under tiden i vildmarken. Ha ha..

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 20 januari 2017 - 22:27

    Du tar det alltså väldigt seriöst, ditt rensningsjobb. Jag trodde att det var något som du var klar med ganska snabbt. Fint med isen i den turkosa/svagt gröna tunnan.

    • #2 av Barbro på 22 januari 2017 - 16:23

      Det är ett tidsfördriv under längre tid eftersom det är mycket skräp.
      Jag skulle tro uppskattningsvis en last på släpkärra när allt är klart i vår.

      Det är en röd tegelsten i botten av tunnan kanske det som lyser igenom.

      • #3 av Jag på 22 januari 2017 - 17:08

        Oj, så mycket! Svårt att veta med tegelstenen om den ger någon färg åt isen.

      • #4 av Barbro på 23 januari 2017 - 9:49

        Den röda tegelstenen ger sig till känna endast vid sol.

        Ja sammanlagt kommer det säkert att bli en släpkärra eftersom brädorna vid kojorna är kvar. Plus några madrasser som någon/några tänkte placera i kojan?!

Kommentera

