Ett ordspråk och en dröm.

2016-12-12-dsc_7107Ordspråket lyder – Man kan inte se skogen för alla träd. Så sant. Här är ett grönt stängsel i vägen för både träd och skog. Skog är för mycket sagt men ett flertal träd finns det vid fotbollsplanen och i folkets park.

Vad betyder ordspråket? Att man fokuserar för mycket på detaljer och ser inte helheten. Eller så kan man se hela skogen men missar träden. Det är inte alltid så enkelt att se och förstå varje livsprocess på en gång och hur den kommer att forma ens tillvaro. Vad gör jag när det trasslar till sig i hjärnkontoret? Jag väntar och fyller på med energi i de aktiviteter där jag tänker minst t.ex. promenader.

Inte för så många veckor sen drömde jag om att köra bil. Det vanliga i drömmarna är att åka med. Eller så liftar jag och stiger in i bilen. Det hänt vid ett drömtillfälle att jag skjutit på ett fordon.

I den här drömmen körde jag bil med bägge händerna på ratten och foten på gaspedalen. Men bilen fick bensinstopp och sen lyste en dialogruta på vänster sida som visade ett bultande hjärta. Det är en glasklar dröm. Jag måste hälla i/fylla på utan att uppleva prestationsångest. Hela det här året har känts som att trampa i blöt lera. Man glider och ramlar och blir skitig. Lermask är väldigt bra för huden sägs det.:)

, , , ,

  1. #1 av Jag på 16 december 2016 - 16:06

    Lustigt med din vackra dunge, det tar tid för ögonen att urskilja nätet. Det är kanske så, något som hindrar en att ta klivet ut bland träden, något nästan osynligt som det gäller att få syn på. Lera är bra på många sätt men inte att fastna i.

Kommentera

