..bara för att.

2016-12-06-dsc_7058Känslan säger mig att T. har blivit äldre. Katten går inte saktare och kan lubba iväg och jaga om det vill sig. Katt reflexer är en instinkt likaväl som för oss människor att andas. Promenaden på förmiddagen blev cirka 190 meter ned till torpsjön dvs en fördjupning med lite fruset vatten. Och sedan 190 meter retur.

Detta är – bara för att. Inte för motionens skull utan – för att – T. och jag faktiskt går iväg – tillsammans utan koppel och ingen vissling från mig, för jag vet att han ser eller hör vart jag är även om det finns buskar, stolpar och parkerade bilar som skymmer sikten. Här finns ett samspel mellan djur och människa som är mycket intressant.

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

