Hotell interiör

2016-10-27-dsc_6849Receptionisten på Hotel Skandia i Helsingör påminde mig om en av karaktärerna i David Lynch filmer. Ibland få jag en känsla av saker och ting går i repris. Eller att helt enkelt vissa filmer sätter djupa oförglömliga spår.

Jag skulle posta två kuvert och jakten efter frimärke och postkontor i Helsingör gjorde till slut att ms.Babs åkte rulltrappa och betalade en smärre förmögenhet för snigelpost. Jovisst det är mycket enklare att skicka sms men det räknas liksom inte när man reser. Men då hade jag inte åkt rulltrappa vilket är ett konststycke i balans. Eller ett hjärnspöke som fortfarande finns där i vindlingarna i amygdala och det behöver jag bearbeta.

Kanhända är jag gammeldags med att vilja ha frimärke, vykort alternativt ett kuvert istället för att skicka elektroniska hälsningar. Och den andre vanan är att hålla i en pappersbok, tung som lätt och om hörseln är god nog höra hur pappret med ett svagt skrynkelljud bläddras till nästa sida.

, , , , , ,

  1. #1 av Jag på 21 november 2016 - 9:57

    Mycket snyggt och annorlunda foto, Barbro!

    • #2 av Barbro på 21 november 2016 - 9:59

      Det är en utmaning att utnyttja ljuset dock är jag inte helt nöjd med bilden.

      • #3 av Jag på 21 november 2016 - 10:00

        Det är ju ofta så, man själv vet hur man ville ha bilden.

      • #4 av Barbro på 21 november 2016 - 10:04

        Det jag inte är nöjd med, är att det finns en viss oskärpa i bilden.

      • #5 av Jag på 21 november 2016 - 10:11

        Det är inget som stör.

Kommentera

