Tja, babs det är ett löv.

Anno 2007 var jag medlem i fotosidan.se med det nyväckta intresset för kamera. Den första kameran köptes på Clas Olsson i Malmö. Jag kommer inte ihåg vad den hette men väl att den var klumpig och med få pixlar.

Senare ersattes den primitiva kameran med en Cybershot. Och därefter Nikon d50,  det objektivet bokstavligen klonkade jag sönder genom att ovarsamt dunka ned det i kameraväskan. Den tredje kameran och nuvarande är Nikon d3000

Rubriken är en historia om ett synnerligen urkasst suddigt löv som hängde i en ek. Den bilden kommenterades av en medlem på fotosidan.se med orden – tja babs det är löv. Det är varken god eller bra kritik. Det är en kommentar.

Uttrycket har gett mig en utmaning, många skratt och lika många suckar, att någon gång under min livstid kunna fotografera ett anständigt löv.

De här löven fotograferades under oktober månad 2016 och fick lite mer än 10.000 views på flickr.com. Är du nöjd ms.babs? ja faktiskt men det finns fler löv och bildkompositioner.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

