En liten pöl på vägen

2016-11-07-dsc_6939

Den 2:a korta promenaden efter att jag däckat total i förkylning.

Det måste ha varit en någon elak tofsprydd illgrön bacill på färjan

..mellan Helsingborg och Helsingör som attackerade.

När fruset vatten fryser och skapas is-konst.

, , ,

  1. #1 av Jag på 08 november 2016 - 11:34

    Jag bara väntar på att få börja fota iskonst. Vacker bild på din första promenad. Låter bra att du är på benen igen. Igår däckade maken och han har hög feber, måste vara influensa. Jag är besviken då jag hade ställt in mig på att vaccinera mig i år efter förra årets hemska period med sjukdomar. Men medan jag väntat på vaccinet så hoppar influensan på en. Suck.

    • #2 av Barbro på 08 november 2016 - 12:19

      Förkylning/influensa är sånt som händer, tyvärr.

      • #3 av Jag på 08 november 2016 - 12:34

        Ja, så är det ju. Men ibland blir det för mycket av det onda.

      • #4 av Barbro på 08 november 2016 - 14:03

        Ja mrs.J.
        Förkylning/influensa är temporärt.
        ..kronisk smärta är något du lever med. Det kroniska onda är en fråga om metodik och sandschakt med tålamod. Glöm dock inte att skratta åt eländet.

      • #5 av Jag på 08 november 2016 - 16:02

        Ja, jag brukar tycka det, att infektioner kommer och går, men när jag ser tillbaka på förra hösten så grips jag av…rena skräcken.

      • #6 av Barbro på 09 november 2016 - 6:54

        ..men det var ju för ett år sedan??

      • #7 av Jag på 09 november 2016 - 7:50

        Ja, men eftersom jag är multisjuk så blev jag så försvagad så det vill jag inte uppleva igen. Nu verkar det som om det finns ett annat skäl till min mans feber så jag kanske hinner vaccinera mig i alla fall.

Kommentera

