En uppstudsig stjälk

2016-10-23-dsc_6787-2Synonymer för uppstudsig

oppositionell

fräck

uppnosig

uppkäftig

olydig

näsvis

upprorisk

trotsig

stursk

ohörsam

obstinat

mopsig

gensträvig

 Min hädangångne farsa sa nog bara skoj när jag var liten, att du är nog tappad bakom ett hölass eftersom du är så uppkäftig och näsvis. Det är säkert därför jag tycker om ordet uppstudsig.

, , , , , ,

  1. #1 av Jag på 25 oktober 2016 - 8:04

    Haha, näsvisa Ms Babs har hittat en uppstudsig stjälk! Den bilden gillar jag mycket!

    • #2 av Barbro på 25 oktober 2016 - 8:49

      joo, fick tur igen att hitta vad jag vill.

Kommentera

