Ett upp/åt sidan och ett ned

2016-10-20-dsc_6755Det kanske är för att blad är något välvda som de ofta hamnar med avigsidan uppåt när de väl ligger på marken? Här på bänkens kant ligger ett blad nedåt och ett blad uppåt/åt sidan.

Jag sökte mig till parken för att fånga hösten i bild. En del blad ser ut som en spiral hela vägen ned från trädets krona. Stora blad verkar störtdyka. Många blad fångas av vinden och seglar en stund i luften innan de faller. En rogivande syn från utkiksplatsen på bänken med vantarna under rumpan.

När de grå molnen nästan studsar på huvudet brukar jag tänka på vad fiberkillen sa – skär ett hål i molnen och så får du sol på dig. Det orkeslösa är inte bara de grå molnen utan även den sista månaden händelser.

Bristande kreativitet har vi alla gemensamt. Det går inte att alltid vara ett ystert glatt löv. Oktober månad brukar jag oftast vara på topp. Luften är sval och skön. Höstens alla underbara löv med klara röda och gula färger. Och min födelsedag infaller i slutet. Det allra bästa är det lena ljuset på hösten.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

