Val och alternativ

Vi använder våra fötter cirka 20 timmar om dygnet genom att gå, springa, promenera eller gå baklänges.:) Tjugo timmar/dygn x 365 dagar blir cirka 7300 timmar per år. Och räknar man 5 eller 10 år så blir det väldigt många timmar. Antingen behandlar vi våra fötter med omsorg. Eller så bryr vi oss inte alls, så länge de fungerar som de ska. Det är så vi fungerar.

Det finns många hälsoprofeter men det spelar ingen roll, så länge vi inte har ont eller ser en fördel med att ta hand om sig själv.

Jag kommer inte ihåg när min fot började vika sig inåt av för dåliga skor. Min fokus på fötter var ringa på den tiden och då var det inte frågan om att träna sina fötter med tåhävningar. Det gick så långt att ett ledband tänjdes ut så mycket att det blev en inflammation och jag fick gå med gips ett par veckor. Skadan är permanent med ett inlägg i skon som höjer upp mitt fotvalv.

Jag kan inte få insikt förrän jag gör medvetna val och ger mig själv alternativ.

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 12 oktober 2016 - 15:30

    Nu tar du väl i, Ms Babs, tio timmar per dygn är väl nog! Sover du aldrig?

    • #2 av Barbro på 13 oktober 2016 - 6:13

      Huvudräkning är inte min starka sida ibland. Men vi sover mer under vintermånaderna och mindre på sommaren. Så ett medel på 15 – 17 timmar. Mindre när man är ung och mer när man är äldre. Är det godtagbart?

      • #3 av Jag på 13 oktober 2016 - 8:38

        Men ska du var noga så sitter man en hel del, säsrkilt framåt kvällen vid diverse apparater och då vilar åtminstone jag fossingarna.

Kommentera

