Ett rum med utsikt

2016-06-04-DSC_5834

En bakgård, ett gytter av hus med tegeltak. Trångt. Inte som hemma med lite mer omkrets omkring husen. Ibland flera meter, andra gånger kilometer och även mil emellan hus och torp. Men dock är det själsliga rummet mycket större i portugallien än hemmavid. Det är förmodligen en inre känsla och som turist i en stad, där jag kan roa mig en vecka som prinsessa.

Det är billigt i Portugal i jämfört med Sverige. Och därför lever jag, där som en liten prinsessa. Tanken är angenäm men endast tillfällig.

Ett rum med utsikt, är en film från 1985. Jag har aldrig sett den, men ibland så kan jag läsa titlar som just denna på flickr. Alla hotel har utsikt, åt något håll beroende på vilket rum jag får. Även mitt hem har utsikt. Jag brukar sitta på olika platser för att få utsikt från ett annat håll inom husets väggar. Utomhus gör jag likadant betraktar ägorna från olika vinklar för att se perspektivet.

, , ,

  1. #1 av Jag på 13 juni 2016 - 10:41

    Jag har använt titeln som en serie med bilder där utsikten är speciell. Utsikt har man ju även om den kanske är intetsägande, men man menar ju oftast något hänförande. Det är roligt att komma iväg och känna sig lite lyxig och få nya intryck ibland. Jag var tre veckor på Teneriffa från påsk och framåt. Min utsikt var över vulkanen Teide. Fin bild på gavelspets och vägg med skuggor!

    • #2 av Barbro på 13 juni 2016 - 12:55

      Allting behöver inte vara hänförande, bara att ett rum med utsikt. Sen följer en historia om hur tufft det är att vara turist.

      • #3 av Jag på 13 juni 2016 - 15:10

        Nu förstår jag inte riktigt. Tufft att vara turist, var står det?

      • #4 av Barbro på 13 juni 2016 - 16:18

        Tufft att vara turist. Det skulle komma i nästa inlägg. (ler lite)

Kommentera

