Glad Påsk!!

2016-03-19-DSC_5491

Mr.T har tassat omkring i det oemotståndliga vattenfyllda diket men katten åker fortare än kvickt ned i blå baljan med ljummet vatten trots protester. Jag själv, klarar inte av att hålla vildbasen med en hand och tvätta med den andre så min vän får göra det. Di där tassarna är inte särskilt goa så att säga.:)

Jag köpte 10 kg Royal Canin torrfoder för 566 kronor i zoo affären och den påsen kommer att räcka ett år för katten. För fåglarna fanns det en 20 kg vildfågelblandning för 199 kr. Jag skulle tro att mars månad ut och in en bit på april sedan klarar sig nog fåglarna. Ett av trast paren har börjat bygga bo vid stora trädet. Det var 2 stycken ringduvor vid matbordet imorse.

Det är full fart, av råkor, kråkor, talgoxar, sparvar och rödhake i rabatten varje dag och till lunch är det oftast tomt på frön. Vad gör T.? Han brukar ligga på stängslet, en liten bit bort och checka in de bevingade varelserna. Katten tog förresten en liten ljusgrå mus förra veckan. Att en huggtand är väck verkar inte göra någon skillnad i den jakten.

——————

Sommarens odling är påbörjad med ett antal frön från Lindblom Frö som är sådda med sysav jord i så kallade QuickPot – rektangulära brätten/kvadratiska 35 koniska celler – 50x50x115 cm. Under petandet med fröna läste jag på en förpackning – Växthusgurka, cucumis sativus – ..”täck jorden med t.ex. gräsklipp för jämnare fukttillgång”.. En bekräftelse som kändes oerhört varmt i mitt hjärta. Äntligen!! – nämns gräsklipp på en fröförpackning.

Efter endast 4:a dagar visar sig gurkplantorna. Det visste jag allaredan att Lindbloms Frö och sysav jord har en oöverträfflig kvalité. Redan i januari köpte jag 12 säcker á 50 liter från återvinningscentralen.

, , , , ,

  1. #1 av macilane på 23 mars 2016 - 17:24

    Glad Påsk!

    • #2 av Barbro på 24 mars 2016 - 7:33

      Detsamma till dig Ante.
      Ta hand om dig!!

Kommentera

