Den vita is vråken

En vit is-vråk fotograferad från locket på den spruckna vattentunnan.

Att köpa ägg från saluhallen och botanisera bland böcker i Ugglebodens trånga lokaler är ett mysigt torsdags nöje för mig.

Men, jag sa ja till latin lektioner på torsdagar. Kursen kallas direkmetoden. Studierna går ut på att högläsa latinet från små romerska historier. Här är grammatiken den minsta delen. Än så länge sitter jag och lyssnar på de andra sex personernas prat och skratt. Deras högljudliga funderingar om latinets svårighet men även det enkla i språket som t.ex. att fem svenska ord blir två i latinet. Det är suveränt.

Jag har inte förmågan att tillgodogöra mig latin lektionerna till 100 procent därför att min hjärna, mitt psyke helt enkelt är punkterat för tillfället. Det positiva är att jag somnar inte stående och blixtsnabbt. Den fasen är över.

Anledningen till att jag skriver om utbrändhet igen är den här notisen från msn.se – Säkra tecken på att du är utbränd.

Kan det inte enkelt vara så att man har innerligt tråkigt och det kallas för att vara utbränd?! Isåfall är hela svenska befolkningen utbränd förutom någon promille. Ytterligare, en definition på vad är att ha tråkigt?!

 

p.s. Att vara stressad behöver inte betyda att man är utbränd.

Stress kan beror på felaktiga prioriteringar. Det här ämnet föder en hel del tankespår.

, , , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

