Oval blå

2015-12-10-DSC_5001De snurrade runt di där blå ovala formerna bakom ett gallerförsett skyltfönstret på en gata i Halmstad. Dit körde jag i hård blåst och något ströregn först motvilligt men sen matade milen på i all hast. Veckorna före jul skruvar alltid upp tempot av allt och inget som ska hinnas med i juletid. Det märks på sättet folk kör sina bilar.

Helt övertygad var jag att det är i slutet på 2016 men det är anno 2015. Det var min vän som gjorde mig uppmärksam på årtalet. Ett år har således blivit 2 år i min tidsmedvetenhet. Det är 2:a gången en sådan här tidsförskjutning inträffar. Det kan bero på, att tillvaron det här året blev så svår att min hjärna helt enkelt stängde av framtiden?! När jag läser om just tiden verkar det som, att det är ett så kallat nuflöde, jag har upplevt.

Vi, vet så lite om vår hjärna och hur den här komplexiteten fungerar. Det är en svår men mycket intressant bok – Välkommen till din hjärna.

Men tiden – är – ett abstrakt begrepp. Rätt tid gör att vi inte missar tåget eller bussen. Jag har alltid varit väldigt punktlig. Helst att vara på en plats, en bra stund innan. Så jag gjorde en omvandling och försökte komma för sent. Hur det gick det? Det blev några minuter i det sagda klockslaget.:)

, , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

