Dags att yla

Jag gillar när tåget svischar förbi med väldig plåtkraft, röda signallampor och bommarna nedfällda

som den här gången akompanjeras av en stilig fullmåne.

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 28 november 2015 - 13:39

    Jag gillar det fartfyllda i din bild. Man kanske skulle testa att sätta sig på altanen och yla.

    • #2 av Barbro på 28 november 2015 - 17:21

      Ja varför inte. Ingen hör dig.

      Det finns en bok som jag alltid har pågående – Clarissa Pinkola Estes, Kvinnor som slår följe med vargarna.
      Så här berättar hon om ylandet.
      …”La Loba, den gamla. Hon som vet, finns inom oss. Hon har sin hemvist i kvinnors djupaste psyke, den uråldriga och den starka vildkvinnan. Sagan om La Loba skildrar hennes hem som den plats i tiden där kvinnors ande och vargens ande möts – den plats där hennes tänkande och hennes instinkter flyter samman, där en kvinna djupa liv blir grunden till hennes vardagliga liv.Det är den punkt där Jag och Du förenas, den plats där kvinnor slår följe med vargarna.
      Den har gamla kvinnan står mitt emellan rationalitetens och mytens världar. Hon är den ledkula runt vilka dessa världar vrider sig. Detta land mellan världarna är den obeskrivbara plats vi alla känner igen när vi väl får uppleva den men dess nyanser glider undan och ändrar form om vi försöker beskriva dem, utom när vi använder poesin, musiken och dansen eller sagan.”…..

Kommentera

