Simplex folium

2015-11-20-DSC_4872

Joo-men visst jag ville ha det lite mer elegant – simplex folium. Enstaka löv låter fattigt i mina öron. Kan ju ha en titel – att envist hänga kvar i träden, för eller senare singlar även de ner på marken för att bli till mull. Sanningen är den att jag kan inte ge någon bra titel. Det gula, kala grenar, den blå himmlen plus en half-snabb promenad gjorde mig skönt trött.

Ett tillfälligt soligt landskap, ett molntäcke så tjockt att int ens solen kan ta sig igenom gör att själen blir mer glad när ögat skådar något klart blått. Jag inser vikten av det ljus som solen ger särskilt när man är en skuggfångare av stora mått.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

