Inget att be för…

..att en solstrimma eventuellt skulle visa sig på den tjocka himlen i södra sverige. Det kan bli något ljusare i molntäcket under dagen men inte mer. Och ändock!! Varje år infinner sig likvärdig väderlek – november/december och ändock!! blir sinnet nedklubbat av det gråa. Min vän sa imorse, ska jag lysa på dig med en ficklampa? :)

Jag har svårt att vänja mig vid detta gråa. När jag fyllde år, i oktober brukade det snöa i Notviken. De första snöflingorna kom då. Och sen när det blev riktigt kallt så kom solen. Dock ska väl nämnas att klimatförändringarna har gjort det varmare på jordklotet, så det är inte säkert sant att snöflingorna längre, singlar ned i oktober.

Dessutom, attackerade en köpenhamnsbacill min näsa, som däckade mig i 2 dagar med rejäl förkylning och feber. Bättre nu!

, ,

  1. #1 av Jag på 11 november 2015 - 10:14

    Gråheten är trist, det kan man inte komma ifrån. Jag växte upp i Kiruna och där var det rejäla vintrar, så även om mörkret kom fanns snön. Förra året var hösten oändligt grå, men i år har soldagarna varit många hos oss. Även idag skiner solen. Skönt att du blev av med din förkylning, jag är sjuk sedan en vecka och febern går upp och ner, är genominfekterad med extra allt. Hur trist som helst. Vi får hoppas på lite av det där vita från himlen snart.

    • #2 av Barbro på 11 november 2015 - 18:14

      De som kommer långt upp i norr, har fördetmesta, ‘extra’ hud. De är inte lika sköra som de i söder?!

  2. #3 av Jag på 11 november 2015 - 18:17

    En fördom bland andra. Just nu känner jag mig hur skör som helst.

Kommentera

