Half snabb morgon promenad

2015-10-26-DSC_4653

Sjukgymansten sa – bara du får hjärtat att pumpa lite snabbare räcker gott nog varje dag. Så istället för mjukövningar tog jag en höst promenad relativt tidigt på förmiddagen. Det kändes skönt att sparka lite i löven och höra dem prassla på marken. Det finns bara endast en årstid då man kan göra så. Hösten!! Med alla dessa makalösa färger och lite kallare i luften som gör att mina kinder blir röda. De brukar alltid bli röda medans händerna är varma. Och som en bonus, vilket inte alltid sker, är när alla mina tår känns i skorna, då har jag haft bra cirkulation med rätt fart i gåendet.

Lite mörk bild kanske men halft mörk och halft ljust. Solen som letar sig ned till marken trots tät vegetation av bastanta gamla träd, lyser upp mark och löv och bildar tunna solvägar. Än har inte alla löv singlat ned från träden eftersom det inte har varit frost. Spindlarna däremot har försvunnit från träd och buskar. De går tidigt i idé. Jag har inte sett den ljusgrå sen förra veckan men jag vill tro att den lever ännu. Det ligger ingen påkörd kotte på vägen och det är ett tecken på att den har överlevt åtminstone till dags dato.

, , , ,

  1. #1 av Jag på 26 oktober 2015 - 16:36

    När man klickar bilden större ser man solstråken i bilden, Vackert! Det är härligt att vara ute i hösten.

    • #2 av Barbro på 27 oktober 2015 - 8:12

      jomen, det tycker jag oxå. Hösten är min tid på året.

Kommentera

