7.15

2015-10-15-DSC_4546Jag steg upp tidigt idag för att nå Hallandsåsen innan klockan åtta. Rastplatsen är för det mesta mitt första stopp. Jag gillar att se ut över den vackra nejden. Åsen är egentligen den enda platsen man kan stanna på E6 som ger bra bilder. Resten av milen susar man liksom bara förbi, för det finns ingenstans att stanna utom vid bensinmackar men där finns inget intressant.

Kvart i sex ringde klockan, lite kaffe och sen iväg för att slippa köra i smeten av alla truckers och bilister som ska till sina jobb och fördrar att sitta bakom ratten med grusiga ögon i oändliga köer. Det var en kontroll hos tandläkaren för min del.

Varför i hela friden åker du 24 mil för att besöka tandläkaren? Jo, han botade min tandläkarskräck men numer blir inte besöken så täta som för några år tillbaka. Vissa år kunde det bli 2 ggr på ett år.

Jag brukar sitta på en bänk, just i slutet på åsen och filosofera en stund, innan nästa etapp utförs på väg till kliniken. Den pausen, med den vyn gör att sinnet lugnar sig på det som ska komma.

Den här fina, vita prinsessan stod i parken.

2015-10-15-DSC_4550

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

