Storfrämmande

2015-10-06-DSC_4474-2

Den lille ljusgrå kom fram till trappen igår förmiddag som för att påpeka – Ge mig lite mat!! När kotten väl fick det, så åt han med glupande aptit. I nuläget kan jag sitta och se på kotten medans den äter. I början fungerade det inte så bra, för den lille sprang iväg och vägrade komma tillbaka, tills jag hade avlägsnat mig på behörigt avstånd.

Kotten tar lång tid på sig att äta, kanske beror det på att den har en liten käft. Eller så är kotten en finsmakare? Strömmingsdoften verkar oemotståndlig för bägge djuren det vill säga T. och kottarna. Pannkakor äter bara igelkottarna.

Däremot slickar T. i sig ägg-gula som jag ger varannan vecka men pannkakor dissar han. Kattens päls har blivit fantastisk mjuk och fin av gulan + all annan bra mat som överbliven stek, kyckling eller rå fisk. Är katten bortskämd? .. en spekulativ fråga som jag kontrar med – Varför ska inte djur få bra mat?

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

