Vägen till Reno

Det finns en stad som kallas Reno och är belägen i USofA. Med inre vetskap så vet jag att där kommer jag aldrig att sätta min fot eller fötter. Reno symboliserar en känslomässig inre resa. En resa till ingentans eller överallt beroende lite på hur man betraktar saken. Det finns ett bevingat uttryck – Alla vägar bär till Rom.

När jag översätter uttrycket blir min definition – Vilken väg jag än tar i livet med alla otaliga beslut varje dag, tyckanden och med de preferenser som finns i min värld så bör jag gå den med själ och hjärta. Jag ska oxå kunna lämna vissa stigar utan ånger. Vid vägens slut så kommer jag att stå allena när min tid på jorden är färdigt. Och har jag då gjort mitt bästa efter förmåga oavsett stormar, missförstånd men även samhörighet så kommer inte slutdestinationen avslutas i panik.

Må hända att det bevingade uttrycket tolkas på andra sätt och som sig bör eftersom vi alla har egna definitioner.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

