Jag blev förälskad i hennes hår!!

Ibland kommer titeln som ett brev på posten. Den varianten kallas snailmail. Andra gånger infinner sig titeln, med messages, som i Iphone. Blixtsnabbt. Men för det mesta, har titlar en viss väntetid, från en timme till dagar eller månader.

Det här är torrt gräs som hänger utanför en kruka som står vid en entréport på väg upp till reumakliniken, dagvårdsträningen på torsdagarna från 9.00 – 14.00.

Jag har alltid drömt om att ha en blå eller blåviolett slinga i mitt ljusa hår. Bara en endast slinga ungefär mitt på huvudet och som böjer sig till en sida. Den drömmen har funnits i två decennium och ännu har jag inte gjort det och kommer förmodligen aldrig att utföra. Det finns andra visioner som är viktigare än att ha en blå slinga i ett ljus kalufs.

Den 4:e veckan med dagvård och det flyter gott. Jag har fått ett flertal bra träningsinstruktioner och som verkar häva det onda i höger sida.

Bägge igelkottarna lever fortfarande.

Beviset är tomma skålar på morgonkvisten och att det finns färskt kottebajs i dem.

, , , , , ,

  1. #1 av Jag på 28 september 2015 - 21:10

    Det förstår jag att du blev. Roligt att höra att träningen fungerar och gör gott.

    • #2 av Barbro på 29 september 2015 - 13:31

      Håret va ju så elegant uppsatt.:)
      Jag är nöjd med den här konvalecensen på rehab.

Kommentera

