Eldsjäl

2015-05-14-DSC_2657

Eldsjäl

Jag blundar och sorterar vad mitt sinne upplever.

En gul eldsjäl eller en gyllene fisk med böljande fenor.

Mitt i allt står boxen för metro tidningen med dagens skvaller och horoskop.

Den är gratis.

Jag blundar och sorterar igen, intrycken från den vilda färden på motorvägen

som om jag försökte blåsa bort saknaden.

Men den hinner ifatt mig, nu på morgonen. Den där känslan av förlust som förlamar mig.

Farmor är en eldsjäl i en annan värld och om jag kan öppna på förlåten en liten bit

kanske jag kan se henne en kort stund.

Berit var inte min biologiska farmor men hon kändes som så.

Jag kisar med ögonen, ser regndropparna på fönstret och minns.

Reminiscens kostar ingenting det heller.

, , , , , ,

  1. #1 av Lena på 26 maj 2015 - 12:03

    Så vackert!

Kommentera

