Gult hav

Fluffiga små bomullstussar

Visst är de vackra de gula rapsen. Det känns om ett gult hav.

, , ,

  1. #1 av Replicant Core på 16 maj 2015 - 12:00

    Så vackert foto.
    I Närke har vi knapert, gällande raps, tyvärr.

    ”Små lätta moln
    ser jag på din himmel,
    din himmel som är blå.
    Här är du nu min sommar med
    små lätta moln.
    Min kärlek har du sommar,
    din himmel så blå.”
    >>> Text: Pugh Rogefeldt

    • #2 av Barbro på 17 maj 2015 - 10:01

      Vad glad jag blir av din kommentar!!
      med ditt citat av en kär gammal svensk artist.
      I skåne vimlar det av gula hav just nu. Väldigt tjusigt.
      Har du vart i Laxå?..Finnerödja trakterna?

      • #3 av Replicant Core på 17 maj 2015 - 11:25

        Nu är det länge sedan jag var i Finnerödja.

      • #4 av Barbro på 17 maj 2015 - 11:29

        Det verkar ju inte så långt ifrån ditt säte?

      • #5 av Replicant Core på 19 maj 2015 - 8:10

        Det är runt 6,5 mil dit, från där jag bor. Deras jordgubbar var stora för 40 år sedan.

      • #6 av Barbro på 20 maj 2015 - 6:45

        Vilket fint minne du bär på. Stora röda jordgubbar.

  2. #7 av Lena på 16 maj 2015 - 16:52

    Jättevackert med de gula rapsfälten mot den blå himlen. Jag håller med, det ser ut som ett gult hav.

    • #8 av Barbro på 17 maj 2015 - 10:02

      Det är inte bara vackert, det luktar gott oxå, rapsen allstå..

      • #9 av Lena på 17 maj 2015 - 10:56

        Jaså gör den, det har jag faktiskt inte tänkt på. Nu måste jag lukta nästa gång.

Kommentera

