Det är inte kul att ramla…

2015-04-28-DSC_2521

..eftersom det gör ont, men med en daglig medveten träning av kroppen kan jag få kontroll på överrörligheten. Jag har alltid varit sån här. Rörlig! Alltid ramlat, svimmat och vrickat mina fötter! Min brorsa sa en gång att om det finns en fotbollsplan stor nog för att kunna se fritt och ledigt, så nog ramlar hon trots fri sikt. Det behövde inte vara en sten kunde räcka med en liten osynlig grop.

När så min höft-operation genomfördes 2010, föll min kropp likt ett uppstapplat korthus singlar ned till bordsytan. Revansch är tagen i stora mått men det fattas ungefär 15 procent för att jag ska kunna säga att allt är ok.

En och halvtimme hos en professionell sjukgymnast i Lund, som i höst kommer att lära mig att gå på ett smidigare vis. Jag trodde att det fungerade hyfsat med gåendet men så är det inte. Jag använder för mycket energiåtgång till att föra fram 164 cm. Sjukgymnasten sa även – allt det man tränar på britsen tar man inte med sig ut på golvet.

….Hennes mening tål att fundera på, inte sant?

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

