Som en Ferdinand

2015-04-28-DSC_2534

Ni vet tjuren Ferdinand som sitter under sin ek och luktar på sina blommor medans världen utanför rusar vidare kanske för att jaga ifatt hälsa, lycka och välgång. Jag kände mig så igår när mina steg tog riktning mot reumatologen och besök hos sjukgymnast.

Just nu är det viktigt för mig, att stå still några minuter vart jag än är. Och så såg jag de här blommande träden och en svag doft nådde min näsa. Ljuset är fantastiskt mjukt nu i april månad.

2015-04-28-DSC_2529

Jag ska lära mig en ny gångstil och det känns ganska bra. En smidig gångart börjar med tårna och fötternas stabilitet. Tänk, vilken graciös liten drottning som kommer att vandra runt på gator och torg framöver.:)

, , , , , , ,

  1. #1 av Lena på 29 april 2015 - 20:38

    Så fin bild på blommorna! Lycka till med balettgången framöver! :)

    • #2 av Barbro på 30 april 2015 - 8:05

      Hej! tror inte jag skrev någonting om balettgång snarare bättre kroppshållning av ett annat tänk.

      • #3 av Lena på 30 april 2015 - 9:05

        Nej det var jag som försökte skoja till det lite. Ber om ursäkt om det blev missförstånd. Hoppas att det hjälper.

      • #4 av Barbro på 30 april 2015 - 9:57

        De e lugnt..:)

  2. #5 av Replicant Core på 30 april 2015 - 10:16

    Vackra bilder.

Kommentera

