Lux

Lux

Varje gång jag reser upp till H-stad, så ser jag den här trappen och ljuset som sipprar in genom fönstren i trapphuset. Och varje gång tycks det bli ett annat ljus och en annan vinkel beroende på vilken sinnesstämning jag har. Den 26 mars, torsdag, blev det ljusgult. Förra gången fanns ett vitt ljus. Bilderna är inte manipulerade.

Flux

The word flux comes from Latin: fluxus means ”flow”, and fluere is ”to flow”.

, , , ,

  1. #1 av MacHenry på 28 mars 2015 - 15:21

    Läckert! Tänk att det kan skilja sig så mycket från dag till dag.

    • #2 av Barbro på 29 mars 2015 - 11:50

      Trapphus fotografierna är för det mesta 6 månader emellan.

  2. #3 av Jag på 28 mars 2015 - 19:32

    Så vackert och… magiskt, Barbro! Undrar hur det blir nästa gång.

    • #4 av Barbro på 29 mars 2015 - 11:51

      Nästa fotografi bli i slutet på maj månad.

      • #5 av Jag på 29 mars 2015 - 11:54

        Spännande!

Kommentera

