3 stopp på hemvägen

2015-03-26-DSC_2311

Just! Dricker halft-varm välling med sugrör nu på eftermiddagen. En vurm för välling. En mycket god dryck även för vuxna.

Nu drogs en trasig tand ut av tandläkaren i Halland, dock efter 3 års tvekan eftersom det har varit lite upptaget med andra saker. Nu är det klart och det blev överförväntan väldigt bra. Fokus! Andas in genom näsan, ner till magen och fortsätt till bägge tårna – sa tandsköterskan. Den sortens fokus har jag ju övat på ganska länge i mina mjuk-övningar nästan varje morgon.

Jag susade med bilen hemåt i väldig fart. Söderut genom ett vackert skånsk delvis flackt landskap med dimma och en aningens varmare.

I veckan har krattning av skräp bakom den stora taggiga häcken varit en sysselsättning samtidigt som mossan mellan plattorna försvinner kvadrat meter för meter. Med rätt verktyg blir det lätt.

, , , , , ,

  1. #1 av Jag på 28 mars 2015 - 19:36

    Dimman lägger till en dimension i bilderna – och i livet. Vackert!

    Sakta befrias trädgården från vinterkläderna. Jag har tagit garageuppfarten och runt buskarna i entrén.

    • #2 av Barbro på 29 mars 2015 - 11:50

      Flitiga Lisa på varsitt håll då? ‘ler’

      • #3 av Jag på 29 mars 2015 - 11:53

        Ja, fast i två och en halv vecka har jag varit helt ”arbetsbefriad”, ofrivilligt. En envis och långdragen hosta har däckat mig, jag blir alltid så dålig av banala förkylningar.

      • #4 av Barbro på 29 mars 2015 - 11:58

        Du skuttar snart omkring i trädgården. Det är vår. Det är ljusare.

      • #5 av Jag på 29 mars 2015 - 11:59

        Igår var det skuttväder. Idag skruttväder. Hittade violer och fotade tussilago igår.

      • #6 av Barbro på 29 mars 2015 - 12:01

        Skutt och skrut rimmar. poesi rentav.
        Härligt!! jag älskar violer.

      • #7 av Jag på 29 mars 2015 - 12:03

        De är lätta att älska. Att ligga på knä och dra in doften…

      • #8 av Barbro på 29 mars 2015 - 12:06

        Eller bara lägga en viol på mattallriken för skönhets skull.

      • #9 av Jag på 29 mars 2015 - 12:07

        Det var en god idé!

Kommentera

