Ogenomträngligt svart

2015-03-14-DSC_2259

Svart ogenomträngligt hål. Kanske är det så att svarta hål, inte bara finns långt ovanför våra huvuden utan också på närmare håll. Det sägs att svarta hål slukar allt och lämnar inte ett uns kvar – av ljus. Om vi av en händelse skulle färdas in i en sådan svärta kan vi då återvända och berätta för andra människor, vad som hände?

En sak tror jag mig veta lite bättre nu. Det är – att när man kantrar på ett svart hål och nästan faller i – skapas en djupare förståelse för di där små tingen som jag inte ser eller hör, tillräckligt ofta, varje dag. Vad är de små tingen? Det är skiftningar, nyanser och stämningar i mitt eget medvetande. Ju mer avskalad jag blir på definitioner desto mer skärps medvetenheten. Det är precis som det ska vara.

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 22 mars 2015 - 13:57

    Och vacker bild på svärta. Men bildens svarta hål är föränderligt och inte ogenomträngligt. Skiftningar, nyanser och stämningar önskar man att fler vore lyhörda för.

    • #2 av Barbro på 22 mars 2015 - 18:09

      Just nu känns det ogenomträngligt men jag anar ljusglimten (det föränderliga) men än är jag inte där, då det finns fler bra dagar i följd än sämre.
      Vilka är fler? Fler – är inte mer lyhörda än tidigare. Det är ospecifierat opersonligt rentav lite anonymt skrivet.

Kommentera

