Det här ska bli intressant..

2015-03-03-DSC_2136-2

…för vårfloden borta vid Gissleberga kvarn, har börjat med sin dånande spurt. Det kittlar i nacken! Nacken!! Just nu, finns inte en chans att gå ut på avsatsen där vattnet forsar fram. Tänk så lätt att slippra med fötterna och sen pang!! ner i plurret. Ägarna har dock spikat fast en skylt på en björk, som säger – Beträd på egen risk.

Det intressanta är hur mitt sinne kommer att förnimma vattenmassorna, speglingar och den gryende våren efter en vinter i gråskalor. Jag har fotograferat väldigt lite men dock använt kameran för att inte glömma att den finns som ett redskap för min själ. Hemläxa, en bild om dagen!! Perioder har bilderna fått vara kvar i kameran. Periodvis har jag tagit bort de få bilder som trots allt fastnade på kortet. Stundom har de hittat sin väg till mina anteckningar om livet i snus och dus.

, ,

  1. #1 av Jag på 04 mars 2015 - 14:22

    Så vackert med det fräsande skummet och de runda stenarna som kontrast.

    • #2 av Barbro på 04 mars 2015 - 20:24

      Detta är bara en början på alla fina stunder, att återvända till kvarnen och vattnet. Där är jag hemma.
      Har du någon plats där du är – hemma – en alldeles egen plats där du får vara helt ifred? från krav, tjat och måsten.
      Det kan räcka med en timme.

      • #3 av Jag på 04 mars 2015 - 21:13

        Jag tänkte det när jag läste det du skrivit, att du längtat dit. Jag har min skog här på torpet, idag var jag ute i nästan två timmar.

  1. Alingsås med omnejd | Barbros Foto Blogg

Kommentera

