Attackerad av en ischias

2015-02-07-DSC_2005

Attacken kom utan någon som helst förvaring, inte ens gult ljus. Så, fredag eftermiddag domnade hela benet ned till tårna i kraftiga smärtor. Nu i skrivande stund två dagar senare gör det bara ont i en stjärthalvan och stundom på baksidan av låret. Dagen innan gjorde jag en långfärd och retur resan kördes utan rast. Dessutom har jag slarvat en längre tid med mjuk-träningen av ryggen varje morgon. Det har inte funnits några domningar alls, under fem år efter det självläkta massiva diskbråcket. Det har fungerat bra med daglig träning men den brast i disciplin omkring årsskiftet.

Så, vad gör du nu ms.babs? börjar träna igen och ring en kiropraktiker alt. en akupunktör.

, , , , ,

  1. #1 av Jag på 09 februari 2015 - 15:39

    Ajdå! Skönt att det värsta har släppt i alla fall. Bra att ha en plan för behandling och träning.

    Väldigt vackert löv med ovanlig färg.

    • #2 av Barbro på 09 februari 2015 - 19:13

      Det mörkgula bladet tillhör en kalla växt, jag låter dem torka, istället för att knipsa bort vissna blad. Får uttrycka det som Gösta Ekman sa – Jag har en plan! och ja det värsta är över.

Kommentera

