Rullebör blues

Skottkärrans hemlighet

Rullebör är synonym till skottkärra ifall ni undrar. Det heter wheelbarrowpå engelska. Pabo – latin. Reflektionen på blues eller jazz kommer från Jan Johanssons musik. Jag har lyssnat en hel del på hans musikaliska fingerfärdighet.

Hur är det ställt med saker och ting i januari månad 2015? Ett nytt år med framför allt förberedelser för hobbyodling. Jomen, har sänt iväg en beställning till Lindbloms Frö i dagarna och i det paket som landar hos mig senare, finns smått och gott bland annat knäskydd och nya sålådor.

Jag har en tendens att använda mina saker tills de går sönder. Den gröna sålådan som har minst tio på nacken, sviktar oroväckande med alla krukor som sen ska bäras in och ut för att sen planteras ut på friland. Läsglasögonen som finns i dags dato har ingen styrsel att tala om efter åtta år. När jag sitter och läser kanar de ner på nästippen och rätt var det är ramlar de på golvet.

Sandal däremot byter jag vartannat år, Hästen Naturform och Rockport stadiga vinterskor som jag slitit på i 5 år och som eventuellt kan gå ytterligare en vinter. Att använda bra skor har jag lärt mig via svidande erfarenhet.

, , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

