..”Knockin’ on Heaven’s Door”…

2015-01-17-DSC_1893skriven av Bob Dylan

Fotografiet är taget inifrån Pågatåget på en station som heter Ramlösa. Dator rösten på tåget ropar ut namnet med betoning på m..vilket gör att det känns som två m.

Eftersom jag är norrlänning blir min betoning på a. Det är kul! Ett annat skånskt ord är mås men jag kommer aldrig i livet att få till det i skånsk tappning.:)

Idag blev det bio, Paddington. En helschysst film med mycket skratt, vilket behövdes så väl i vardagar av en himmel som pryds av tjocka grå moln. Där solstrålarna endast flimrar korta stunder genom täcket. Ett skönt avbrott med skratt, sol och en mongolisk buffé.

, , , , ,

  1. #1 av Lurchi/Ulrich på 17 januari 2015 - 20:42

    Barbro do I find you at Facebook? Quite some of the former SIG gang are active in a photography group there. You are missing!
    All the best, Uli

    • #2 av Barbro på 18 januari 2015 - 12:06

      Quite some time I saw your written word Ulrich. No I’ve no facebook, because the image qualite isnt good enough. Nor twitter.
      Just the blogg and flickr.com. I just wondered if photosig is going to start again? Can not flickr.com be the new place for sig gang?
      best regard to you U.

  2. #3 av Jag på 18 januari 2015 - 10:53

    Fin reflexbild! Det där med dubblerande av konsonant är lite mysko, även jag är ju norrlänning i botten och det kändes udda för mig med uttalet ”möggel” som man använder i Mellansverige.

    • #4 av Barbro på 18 januari 2015 - 12:07

      Jo, jag såg att du skrev om Kiruna, förut. Är du född där?

      • #5 av Jag på 18 januari 2015 - 13:22

        Nej, jag är finne, invandrad som barn.

      • #6 av Barbro på 18 januari 2015 - 14:35

        Det var därför du kände till Väinö Linna på rak arm :-)) coolt.

      • #7 av Jag på 18 januari 2015 - 14:51

        Okänd soldat var den bok jag citerade ur för mina föräldrar så att de upptäckte att jag kunde läsa: ”Gubbarnas rövhår brändes, hihi!” Då var jag fem år.

      • #8 av Barbro på 18 januari 2015 - 14:57

        Okänd soldat har jag. Upp trälar gav en av de latin studerande till mig, sista boken vilar eftersom jag plöjt igenom tom Clancys tjocka thriller böcker under jul

      • #9 av Jag på 18 januari 2015 - 15:11

        Då har du något att se fram emot.

Kommentera

