Torsdagen den 15 januari

2015-01-15-DSC_1879

12 sammankomster om Rom i sin helhet. Torsdagar fram till Februari gynnar en 3 dagars studieresa längre fram i vår. Hannibals strategi att erövra Romar riket med elefanter som taktiskt överraskningsmoment visades på film den här gången. Hannibal, fältherren lyckades dock inte besegra Rom.

Till vänster om den här vybilden finns ett hamburgerhak och där parkerar jag bilen vid enstaka tillfällen. Nu har jag lärt mig att navigera i Lund och nu flyter det snusfint. Jag kallar stället för maritimen men det ligger i Portugal. Haket kallas Meriten.

Hur som helst – det är mer än 800 meter, det blir 1,6 km tur och retur utan problem från p-plats till studielokal. Idag klarade jag av att hålla en mugg varm choklad  i handen samtidigt gå uppför en trappa. Är du nöjd babs? Joo…

2015-01-15-DSC_1881

Ett underskattat fotomotiv är cyklar, för de är så vanliga. Kråkor och råkor är underskattade fåglar och för att inte tala om lyktstolpar som också tillhör den kategorin.

, , , ,

  1. #1 av Jag på 17 januari 2015 - 14:05

    Cyklar är tacksamma fotomotiv, tycker jag. Aha, blir det en resa till Rom som du har att se fram emot? Jag skulle behöva åka dit igen, vissa platser stängdes av i Vatikanen när påven dog. Låter bra med dina framsteg.

    • #2 av Barbro på 17 januari 2015 - 19:22

      Det blir en studieresa till Teutoburgerskogen, ett besök i Osnabruk i nordvästra Tyskland, där germanerna gjorde ett bakhåll på romerska soldater.
      En resa till Rom är jag inte helt överens med på grund av ett sönderturistad stad. Jag tänkte åka till rom i oktober men det blev Budapest.

Kommentera

