Värdig avslutning på Grand Hotell enligt önskemål

Critical point.

Den 18 december avslutades Latin kursen med lunch på Grand Hotell. Läraren fick 2 flaskor vin och ett litet tacktal. Det blev ingen lunch mer ett gigantiskt julbord med en skock hungriga julätare. Det är jul och julbord är det som står till buds. Personligen hade jag valt ett lugnare ställe med mycket mindre sorl.

Grand Hotell i all sin ära med målat fönsterglas. Stuckatur i flera salar med kristall lampor i mitten. Stora fönster med allsköns skulpturer och blänkande vaser och hundratals vinflaskor bakom dörrar av glas. Manliga servitörer klädda i vitt skjorta och svarta byxor. Tygservetter på borden med linnedukar. Jo.. det är vackert. Visst är det vackert med en viss lyx. Det finns en tvekan i min röst och det beror på att min trötta själ klarar inte av att ta in alla vackra upplevelser utan att jag blir blixt-sömnig. Prestationen blev att ta sig till hotellet utan käppstöd och att åka Pågatåget tur och retur med allt vad det innebär.

Mitt knä är bättre med hjälp av egen träning, akupunktur och korta 400 meters gångsträckor med medvetna steg och djupandning som inkluderar de fina musklerna i mage och rygg. En fokusering som känns bra. Dagens tur blev längre i en stilla fredag långt bort från julyran i December.

Den här tjusiga tingesten hittade jag utanför dörrarna på Grand Hotell i en nisch. Den fotografiska eller känslomässiga begäret efter att beskriva min värld börjar komma tillbaka.

, , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 19 december 2014 - 15:28

    Ja, det var en tjusig tingest med fina färger! Det låter bra att ditt knä är bättre, trägen vinner ibland. Känner igen den där oförmågan att orka ta in alla intryck, att vilja ha lugnt omkring sig. Men det låter ändå trevligt med en gemensam matavslutning.

    • #2 av Barbro på 21 december 2014 - 17:57

      Men ändock är oförmågan bara en slumrande faktor tills kropp och själ vaknar upp igen.

Kommentera

