Livet med en pinne

2014-11-27-DSC_1444Det onda knät hindrade mig inte från att gå till sista latin lektionen. Dock åkte jag en annan väg, med bil och till fots med min käpp som stöd och kanske inte märkligt att det onda blev etter värre på kvällen eftersom jag gick 1,8 km tur och retur.

Det kändes kortare, för det fanns inte en drös av folk, cyklister och flertal övergångsställen som störo-moment på bakgatorna. Jag är inte stresstålig för fem öre, har varit men inte nu längre. Tvekan fanns där att ge mig av redan när mina blå mötte dagen men så kom solen fram och jag tänkte för solen och luftens skull. När lektionen var färdig för denna termin och fått lite kunskap till spis kändes det bra. Min vän med sitt metodiska sätt att se, gjorde det slutgiltigt. Det kan låte dramatiskt men när rädslan tar över måste man övertygas om saken förträfflighet, jag hade blivit ledsen om sista latin träffen inte hade blivit avslutat.

Det är inte min stil att sitta still och att röra på sin kropp när det gör ont någonstans, förvärrar inte det som är ont, om man lär sig använda de finstilta musklerna i rygg och mage och som även påverkar benen. Det här rådet fick jag tidigare i höst av en granne och med egen-träning har det blivit resultat, i att bli rakare i hållningen och se lite längre än 10 meter framför min näsa. Ibland tänker jag – låt marken bära din fötter. Egentligen ska det var mer än tio meter men den dagen kommer igen. Ms babs har varit ute i blåsväder tidigare även när det stormat.

Kursdeltagarna tyckte att Grand Hotell var en värdig avslutning på första halvan av termin 3. Och så blir det. Lunch på Grand i början på december.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

