Lästa böcker 2:a halvåret 2014

2014-11-23-DSC_1432-2

Håkan Nesser – Levande och döda i Winsford 423 sidor

Jo Nesbo – Polis

Arnaldur Indridason – Frostnätter. En lite udda thriller med oväntat slut.

Conn Iggulden – Dynastins arvinge. Djingis khans Dynasti 454 sidor

Nene Ormes – Udda verklighet. Den handlar om extraordinära gåvor.

P C Jersild – Edens bakgård.

Peter James – Långt ifrån död.

John Grisham – Svindlaren. En lysande fiktiv guldkupp. Påminner om intensiteten i filmen Italian Job med Mark Wahlberg.

Väinö Linna – Söner av ett folk. Inbunden bok med 552 sidor.

Väinö Linna – Upp Trälar 1979 528 sidor

, , , ,

  1. #1 av Jag på 27 november 2014 - 10:09

    Då har du ettan kvar i trilogin Högt bland Saarijärvis moar. Tror att jag ska ta och läsa om dem! Nessers bok har jag läst, gillade den. Nesbø har jag läst mycket av, men inte den här. Indri∂ason lyssnar jag på just nu, Dagar i Reykjavik tror jag den hette och där är hans polis ung, har inte familj än. Honom gillar jag skarpt.

    Vackert blad!

    • #2 av Barbro på 28 november 2014 - 8:20

      Nätter i Reykjavik, håller utkik efter den.

      Joo, fick ta emot Upp trälar av en kursdeltagare i Latinet. Hon hade fler Väinö Linna som jag kan få låna, när så är dags. Så, du gillar också att läsa. Lägg upp en boklista du också, så jag kan få botanisera.

      • #3 av Jag på 28 november 2014 - 8:27

        Jag har varit en bokslukare sen jag lärde mig läsa, men när jag gick in i väggen tappade jag läsförmågan. Blev räddad av ljudböckerna och har fått boklusten tillbaka, kan åter läsa recensioner utan sorg. Snart ska jag testa att läsa pappersböcker igen. Jag får fundera på det där med boklista.

      • #4 av Barbro på 29 november 2014 - 13:45

        Ja gör det, även ljudböcker räknas in på boklistan.

  2. #5 av Jag på 27 november 2014 - 21:35

    Rättelse: Nätter i Reykjavik hette boken.

Kommentera

