Ja, tog int ens av me mössan

I pölens botten ryms det som inte sägs – hörs – syns.

..trots att mitt hår var klippt och fint, för jag frös in till min märg i fredags, då bilen skulle på efterkontroll. Inte heller dagen före tog jag av den vita toppeluvan med tofs, torsdags, när jag med en viss tvekan åkte till Latin kursen. Den dagen slutade med att jag åkte taxi hem eftersom orken helt enkelt inte fanns att prestera retur promenaden till stationen. Det lönar sig inte, att alltid vara envis som en gammal get, som att glömma käppen i ett hörn och tro att det fixar sig.

I skrivande stund känns det bättre för John Blund lockade mig att sova många fler timmar än brukligt. En sömn som är tung och utan drömmar.

Den här veckan har varit lite hektisk dels med knät som inte riktigt vill hålla sig stadig men också mer att göra. Joo, lite mer än vanligt och då ingår inte julpynt. Och i och med att knät inte är ok blir min snigelfart än saktare. Jag tror och hoppas att det inte är en artros som ska åtgärdas utan en överansträngning i ett senfäste. Tycker det få räcka med det. Armbågsspetsen puttrar på och till det bättre. Snart klart nu.

, , , ,

  1. #1 av Jag på 24 november 2014 - 16:17

    Hoppas att knät läker! Det låter bra med armbågen.

    • #2 av Barbro på 25 november 2014 - 16:27

      joo, på bättringsväg. Knät lite mer stabilt sen 27 okt.’ler’

Kommentera

