Tick, tock, tick..

Tick, tock, tick…

Sommartid. Vintertid. Minuter och sekunder. T. har en inbyggd klocka som styr honom. …”Hey, du – jag har bråttom, måste kila, sa dr. på reumatologen”… i onsdags efter att ha gett mig sprutan i knät. Är det så? joo, tyvärr. Känns märkligt att tiden har ett osynligt stoppur. Utföra så mycket som möjligt på kort stund och att snuttifiera – är synonymt med fragmentisering. En del av mig tillhör en AK-mottagning. Den andre tillhör numer Lunds Universitetssjukhus, Reumatologen. Den tredje delen finns hos vårdcentralen. Varför kan inte alla bitar tillhöra en plats?

Tiden blir mer ett hinder på hur lång tid vi tror oss ha till förfogande. Att inte ha tid avlägsnar det holistiska seendet. Jag kände mig just där på britsen – som ett objekt. Alla har ont. Alla lider. Alla har bråttom och alla ska hemåt i en tidskarusell som går fortare och fortare. För ett tag sedan drog jag åt min handbroms för jag vill lära mig stressa på rätt sätt.

Det finns en kreativ och negativ stress. Den kreativa stressen är/blir flexibel och medveten. Den negativa stressen får mig att bli utmattad och vilsen.

, , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 16 november 2014 - 16:48

    Gillar din klockbild jättemycket! Har du läst Momo eller kampen om tiden?

    • #2 av Barbro på 17 november 2014 - 9:30

      ….”Har du läst Momo eller kampen om tiden?”..
      nope

      • #3 av Jag på 17 november 2014 - 10:56

        Den är värd att läsas. En bok för alla åldrar. Michael Ende.

      • #4 av Barbro på 18 november 2014 - 16:08

        Jag ska ta dit boktips till mig och söka reda på en av Michael Endes böcker.

  2. #5 av hasseo65 på 16 december 2014 - 12:20

    Riktigt snygg bild. Får mig att titta en extra gång.

    • #6 av Barbro på 16 december 2014 - 13:39

      Hej! Det fanns en sajt som kallas blipfoto, också en bild om dagen. kan bli intressant och se vad du hittar på.
      med hälsning

Kommentera

