November T.

2014-11-14-DSC_1391

En ihopkrupen svart/vit pälsknyte har gjort en tur o retur resa till veterinären. Prima och välmående frisk katt tyckte veterinären med en vikt av 4,6 kg.

T. låter sin röst ofta bli hörd – inomhus. Och han har skapat fasta rutiner.

Som att hoppa upp på en tom stol, för få något litet när vi kvällsfikar. Att ligga bredvid mina ben när jag läser bok i soffan på kvällen. Han visade tydligt sitt missnöje en kväll för lite sen, att något inte var som det skulle.

T. har avancerat till att sova framför mig på natten, ungefär vid magen. Förut låg han bakom knävecken.

När han kulen och ljudligt *pratande* kommer in efter den sena utomhus-(revir) rundan brukar han krypa in under täcket som *värmedyna* hos min vän. Dock är det inte jag som släpper ut honom i tidig arla vid 5-snåret när han galer och vill ut.

För att studera Latinet lite mer fokuserat har jag gjort iordning ett bord till studiehörna. På sistone har han börjat hoppa upp på det och lägger sig på ett av kollegieblocken och spinner.

, , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 14 november 2014 - 15:36

    Jag önskar dig och T all välgång gällande studerandet av latin.

    • #2 av Barbro på 15 november 2014 - 13:13

      Med tanke på hur katten var första året artar han sig.

  2. #3 av Jag på 16 november 2014 - 16:50

    Så vacker bild på din katt! Uppenbarligen vill han vara med och studera latin.

    • #4 av Barbro på 17 november 2014 - 9:44

      Imorse la sig på mitt facit med smutsiga jordtassar. Det torkar ju, få borsta bort det sedan..

Kommentera

