Café Miro

2014-10-28-DSC_1177

Vilken salig plats av färg. Orange och blått är komplementär färger i färgcirkeln. Jag blev så nöjd av att se och uppleva den här miljön. Listan med vad som borde göras var att äta ungersk gulasch soppa. Den serverades i små hinkar, bröd och en kopp te med citron. Självklart är det så här mustigt en gulasch soppa ska smaka. Jag vet en ms. Babs som kommer att bli bortskämd på kvalité och smak i fortsättningen.:) Det startade redan i somras med egna grönsaker på tallriken.

2014-10-28-DSC_1170

Servicen på Café Miro var smidig. Han såg när jag färdig utan att skynda på. Sånt gillar jag. Inte när tallriken tas bort innan du ens har lagt ner kniv och gaffel. Eller när personalen inte är tjänstvilliga oavsett hur stor eller litet matstället är. Jobbar man inom restaurang branschen så ska man ha – borde man ge sina gäster bra service. Sen givetvis beror mat upplevelsen och besöket även på dig själv och ditt agerande.

Vid besök på matställen där personalen har god mat, de är tjänstvilliga utan knot ger jag dricks. Det kan hända att jag ger dricks även när maten låter vänta på sig men har en bra kock. En bra kock får du ju se om stället har och återvända för att äta nåt annat på menyn. Kanske inte till café Miro i Budapest utan nåt mer närliggande ställe.

, , , , , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 03 november 2014 - 12:09

    Ser ut som ett riktigt häftigt ställe. För min del hade det räckt med en 6:a malt whisky, för att få igång mig. Jag gillar färgtonerna i inredningen + benen till bord och stolar. En gulaschsoppa skulle sitta fint nu.
    Tjoho!

    • #2 av Barbro på 03 november 2014 - 12:39

      Tjaba Core, är int du ute och traskar i skogen?

      • #3 av Replicant Core på 03 november 2014 - 12:52

        Haha, inte idag. Kanske i morgon. Här har det regnat i flera dagar. Min kamera är inte vattentät. Vill inte förstöra optik och kamera.

  2. #4 av Rozie på 06 november 2014 - 17:37

    Verkligen en häftig miljö med form och färg. Och bra och proffsig service är verkligen ”ett plus i kanten”. Det gör att man gärna återkommer som matgäst.
    Ha det gott! / Rozie

    • #5 av Barbro på 06 november 2014 - 18:16

      Välkommen Rozie!
      Joo, Café Miro finns i något sinnes fack fortfarande.

Kommentera

