Höstligt skönt och lite kyligt

2014-10-13-DSC_1067

En enda (varnings)signal får förmodligen ett eller par fåglar att lyfta och så flyger hela flocken iväg till nästa träd. Och märkas ska att det fanns inget särskilt buller i närheten av en ljudlig bil. Men det har kanhända inget med buller att göra heller utan fåglar kanske är inlärda med ytterst förfinat radarsystem?

En salig blandning av språkbruk – latin kurs och Väinö Linna finska bok plus mitt eget bråkar om plats när jag skriver. Må undra va de bli med tiden. (det där orden kom av sig självt:)

Läste nåt igår som jag småskratta åt – *Jaa. Int vill jag tjat imot”…. eller det här – Varga-Kustaa säger  – ”Va ska du bry dej i he”… Korthugget ibland snarlikt min egen dialekt.

2014-10-13-DSC_1063

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

