Torsdagsresa till Latinet

2014-10-02-DSC_0922

Åh hej och hå, gulorange kille i sikte på tågspåret. Egentligen skulle han ha en röd vimpel fastsatt på baksidan av jackan. Då skulle de synas ordentligt i dimman, fast å andra sidan vet rälsarbetarna vad de gör eftersom tågen är tunga och inte kan stanna hur lätt som helst. Skånetrafiken ska underhålla spåren och det är bra, för snart kommer snö.

2014-10-02-DSC_0925

Just det! Om 45 minuter börjar lektionen och under tiden kan jag strosa omkring och ta lite bilder. Så mycket nu armbågsspetsen tillåter. Det krånglar och jag undrar i mitt sinne, hur mycket är ‘säcken’ värd att kämpa för? Det är en fråga som återkommer till mig ganska ofta de senaste dagarna.

Under Latin lektionen blev det en hel del skratt och annat snack. Om hårdkokta feminister som fick läraren att fnittra nästan obehärskat. Det är bra att läraren inte är stel och rigid utan ledig och mentalt rörlig. Igår åkte jag dit utan att ha gjort läxan. Jag kunde säga att jag inte hade varit flitig och varför med ett par korta ord. Kanske är det är så – att mitt löfte om att aldrig klaga om Sle:en har börjat luckras upp. Ett löfte kan utbytas mot ett annat? och det utan att beklaga mig i 500 ord. Sjukdom, politik och religion är inga heta och ständigt närvarande ämnen i min värld.

2014-10-02-DSC_0928

Staden har ännu inte rätat upp den snea lyktan. Pomp i Växjö blev början för bildsviten lykstolpar.

, , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

