En igelkotts död.

2014-09-15-DSC_0013

När jag var 6 år hade vi barn i kvarteret ett begravningståg för en kråka.

Fågeln fick ett träkors.

Den här igelkotten är begravd en halv meter ned i jord, under ett träd.

Krabaten dog inatt.

För ett par dagar sen var den helt kry. Plötsligt blev kotten vinglig.

Min granne mittemot trodde den hade fått gift i sig.

Min delaktigthet är att det vilda djuret har fått mat sen början på augusti.

I ett  gult lock som vart tomt var dag.

, , , , , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 16 september 2014 - 11:23

    Så tråkigt med igelkotten.
    Jag bor i höghus, så de små varelserna ser jag sällan till.
    Men de gånger jag stött på dem, blir jag glad.

    • #2 av Barbro på 17 september 2014 - 6:14

      Ja, igelkottarna har ett svårt liv.

  2. #3 av Jag på 17 september 2014 - 13:49

    Men stackars lille kotten. Den fick mat av dig men blev vingelsjuk. Sov i ro, kotten.

Kommentera

